Ping CENDAWAN MEKAH: ATURAN MEMINUM SERTA PENJAGAAN DAN HARGA





Thursday, 22 May 2014

ATURAN MEMINUM SERTA PENJAGAAN DAN HARGA









CARA MENGGUNAKANNYA:

BACA BISLMILLAH DAN SELAWAT 3 KALI KEMUDIAN NIAT. MINTA ALLAH SEMBUHKAN KERANA INI ADALAH PENAWAR SEGALA PENYAKIT. SEMUA YANG DI ATAS INI TELAH TERBUKTI MELALUI PESAKIT-PESAKIT YANG TELAH MENGHIDAP PENYAKIT SEPERTI DI ATAS YANG MANA SAKITNYA TELAH PUN BERKURANGAN DAN KEMBALI SIHAT WALAFIAT.

SAYA JUGA MEMOHON KEPADA PESAKIT-PESAKIT YANG TELAH MENCUBA UBAT INI DAN TELAH PULIH PENYAKITNYA SUPAYA MENGHUBUNGI SAYA BAGI TUJUAN MENGUMPULKAN FAKTA-FAKTA PESAKIT DAN KHASIAT UBAT INI.

CARA BANCUHAN:

7 GELAS AIR SEJUK DAN 7 SUDU GULA KEMUDIAN KACAU SEHINGGA MANIS DAN TAPAIKAN SELAMA SEBULAN.ELAKKAN DARI MENGGUNAKAN INSTRUMEN LOGAM SEMASA PROSES KULTUR BENIH.PROSES FERMENTASI MESTILAH MELEBIHI 7HARI DAN SEELOK-ELOKNYA SEBULAN...PROSES FERMENTASI KURANG DARI 7 HARI TIDAK MEMPUNYAI SEBARANG KHASIAT.

ATURAN / CARA MINUM:

SEHARI 2 / 3 KALI (PAGI, TENGAHARI DAN MALAM) MINUM.
MEMINUM SEBANYAK 3 SUDU, SEKIRANYA KURANG BERKESAN TAMBAHKAN DOS.
DIGALAKKAN MEMINUM SUJURUS DARI BANGUN TIDUR SEBELAH PAGI INI DAPAT MEMPERTINGKAT SISTEM PERTAHAN BADAN
DAN MEMINUM SELEPAS MAKAN PULAK ADALAH BAIK UNTUK PENJAGAAN USUS

.BAGI KANAK-KANAK

Untuk Kanak–Kanak
1 - 2 thn : 1/10 - 1/5 gelas/hari
3 - 4 thn : 1/4 gelas/hari
5 - 9 thn : 1/3 gelas/hari                
10 - 14 thn : 1/2 gelas/hari

15 - 17 thn : 3/4 gelas/hari

PEREMPUAN MENGANDUNG TIDAK BOLEH MINUM JUS CENDAWAN MEKAH

PERINGATAN:


JANGAN GUNAKAN AIR YANG PANAS, JANGAN DIMASUKI NAJIS-NAJIS, JANGAN DISENTUH TANPA BERSUCI (HADAS BESAR).


JUS CENDAWAN MEKAH YANG DIAMBIL PADA MALAM BULAN PURNAMA 
SESUAI DIAMALKAN BAGI PASANGAN YANG MENGALAMI KESUKARAN MENDAPATKAN  ZURIAT, INSHAA-ALLAH MUJARAB.





Sumber Anak Teh Kombucha @ Cendawan Mekah
Anak Cendawan Mekah @ TehKombucha boleh di beli melalui kami dengan menghubungi wassap Encik Kamarul (019-2356499) atau Puan Halimahtun  (018-2306499). 


Penghantaran akan dilakukan dengan menggunakan pos laju selepas menunjukkan bukti pembayaran. .
Harga untuk benih cendawan mekah serta jus cendawan mekah boleh dirunding dan ada discount menanti anda...



PENGHANTARAN BOLEH DILAKUKAN KE INDONESIA , BRUNEI DAN THAILAND kos penghantaran rm30 

59 comments:

  1. BARU MENCUBA, KESAN SEGERANYA BOLEH MENURUNKAN TEKANAN DARAH..AWAS JANGAN MINUM TERLALU BANHYAK, SUKATAN SELAMAT BAGI SAYA IALAH 60ML.

    ReplyDelete
  2. Terimakasih kerana memberi info berguna ini...selamat beramal..

    ReplyDelete
  3. salam, kalau terlebih minum apa kesannya ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya bergantung pada penyakit ...kalau terlalu kuat penyakit tu anda digalakkan meminumnya 3kali sehari..setiap kali minum setengah gelas kecil...kalau penyakit kurang kritikal minum dlm 2 kali sahaja sehari...setiap kali minum setengah gelas kecil sahaja...kalau terlebih minum biasanya cerit berit....sebab dia rasa masam...

      Delete
  4. Alhamdulillah saya buat sendiri je kat umah.. ada kawan sedekah cendawan mekah ni.. alhamdulillah skng membiak2 dlm botol..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh dptkan benih cendawan tu.ke awak jual

      Delete
    2. Boleh dptkn dari saya...saya akn ajar sampai berjaya untuk mendapat benih
      Hubungi saya di 0192356499

      Delete
  5. Alhamdulillah saya buat sendiri je kat umah.. ada kawan sedekah cendawan mekah ni.. alhamdulillah skng membiak2 dlm botol..

    ReplyDelete
  6. Saya baru nak mencuba ada kawan bagi benih dan airnya sekali..

    ReplyDelete
  7. Thanx sharing info... Sy baru mula membela sejak pg td...rasanya seperti madu lebah asli yg d campur dgn air..sedap sgt!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum tuan,, izinkan saya ambil cara nak minum dan khasiatnya.. terima kasih moga apa yang tuan buat ini mendapat keredhaan Allah dan bisnes berjaya

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...sy br dpt td pemberian drp ibu saudara....jus alga nie sesuai ke untuk ubati kanser hati?
    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf...lagi 1 jika paras gula dlm bdn terlalu rendah boleh tak mengambil jus alga?

      Delete
    2. Maaf...lagi 1 jika paras gula dlm bdn terlalu rendah boleh tak mengambil jus alga?

      Delete
    3. Boleh fungsi utama dia adalah membuang toksik dan mengurangkan kolestrol dalam salur darah...anda digalakkan minum sekali pd sebelah pg dg madu kelulut..

      Delete
    4. Boleh fungsi utama dia adalah membuang toksik dan mengurangkan kolestrol dalam salur darah...anda digalakkan minum sekali pd sebelah pg dg madu kelulut..

      Delete
    5. salam, sy pentyernak kelulut, utk dapatkan madu sila hubungi saya 0109026882

      Delete
  10. Alhamdulillah sy baru dapat minum pagi td . Dapat juga benih utk saya buat sendiri. Rasanya seperti meminum cuka apple campur air kosong.

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah sy baru dapat minum pagi td . Dapat juga benih utk saya buat sendiri. Rasanya seperti meminum cuka apple campur air kosong.

    ReplyDelete
  12. Yang penting mana2 ada sakit kronik tu bagus mencubanya.. sebelum ini saya amalkan cuka apple.. sejak orang sedekahkan kat saya cendawan ini dan juga memberikan jus yang sudah siap bole diminum.
    Cendawan masih diperam. Setelah 2 hari saya meminumnya. Badan saya depan blakan keluar bintik2 ruam yang gatal. Akan tetapi janganlah panik.
    Sebelum ini saya tidak bole tido mengunakan kipas angin oleh kerana saya ada mengidap penyakit atratis. Kencing manis. Darah rendah. Pening2 kepala dan lain2 lagi.
    Setelah saya mencuba jus ini skarang saya bole tido mengunakan kipas angin bukan satu kipas tapi skali 2 kipas.. lutut yang sakit jari2 yang sakit yang tak bole kena kipas dengan tiba tidak ada lagi kesakitannya.. dan saya bole tido dengan lena.. juga bole bangun pagi seperti sedia kala.. bayangkanlah.. tu baru 2 hari... bagaimana pula juka sebulan... tak ke sehat badan kita..
    Kita janganlah expected skali gus semua penyakit ni akan hilang.. setiap perubatan harus mengambil masa dan satu persatu untok dipulihkan.. sepertimana A to z.
    Jus ini akan menuju yang memulakan punca penyakit didalam badan kita ini.
    Jika punya penyakitnya dari koletro hingga ke kencing manis.. maka yang pertama dia akan tuju dahulu.. kemudian barulah kepenyakit yang seterusnya.. jus ini mengobati seluruh system badan kite secara systematic.. kesabaran dan mengikut peraturan insyallah akan sembuh segala galanya... Amiin....

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah..halalkan ilmu utk amal dan sharing ye ..jazakallah khaira

    ReplyDelete
  14. insyaallah cendawan ni membantu dalam proses penyembuhan pelbagai penyakit... dari satu balang sudah ada enam balang...membiak cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum..
      Nk tanya,awak guna balang kaca juga ke atau guna balang plastik?

      Delete
  15. insyaallah cendawan ni membantu dalam proses penyembuhan pelbagai penyakit... dari satu balang sudah ada enam balang...membiak cantik

    ReplyDelete
  16. Stelah sye meminum air cendawan ni,,tiba2 sesak nafas dibahagian kerongkong,,susah hendak tdo,,tp sye tlah berhenti minum air cendawan ini sudah beberapa hari,,harus kah sye meneruskan meminum air cendawan ini ataupun berhenti minum,daripada kene efek yg lebih teruk lg????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk cara minum yang betul mulakan dengan dos yang sedikiy dahulu...ia itu dari dua sudu kemudian kalau sesuai tambah dos lagi jadi 4 sudu dan seterusnya samapai ke tahap yang sesuai...jangan minum banyak sekali gus...

      Delete
    2. Jus ni kna letak kat suhu bilik atau boleh letak kat peti ais? Takut pla basi bila letak kat suhu bilik...

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah..halalkan ilmu utk amal dan sharing ye ..jazakallah khaira

    ReplyDelete
  19. Betul ke cendawan mekah ni hanya sesuai di minum dgn air teh sahaja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya jus yang diperam selama 14hari diminum....hanya jus dia sahaja yang diminum tak perlu campur dgn air teh semasa hendak minum

      Delete
    2. Hanya jus yang diperam selama 14hari diminum....hanya jus dia sahaja yang diminum tak perlu campur dgn air teh semasa hendak minum

      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. wow, ini sungguh menarik. Saya baru sahaja dapat cendawan ini daripada mak cik saya . Tetapi saya ada satu lagi soalan , apakah kesan jika air ini diminum oleh orang mengandung , adakah kesannya akan mempengaruhi kandungan atau orang tersebut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau belum biasa meminum sebelum ini jangan minum apabila mengandung...selepas bersalin boleh...

      Delete
  22. Assalam...en kamarul..pada lapisan atas mudmud tu ada buih ker. Saya ada membela tp masih baru juga. Saya lihat seperti ada buih buih halus tp tidak byk..adakah keadaan mud mud saya ok. Saya risau..dah seminggu lebih..saya rasa airnya seperti bergas..sedikit rasa masam dan manis.

    ReplyDelete
  23. Assalam...en kamarul..pada lapisan atas mudmud tu ada buih ker. Saya ada membela tp masih baru juga. Saya lihat seperti ada buih buih halus tp tidak byk..adakah keadaan mud mud saya ok. Saya risau..dah seminggu lebih..saya rasa airnya seperti bergas..sedikit rasa masam dan manis.

    ReplyDelete
  24. Cendawan ni boleh digunting atau dilipat tak(disimpan cara berlipat)?

    ReplyDelete
  25. Salam..sy ada beberapa lapis mud2 yg nk di beri saja..klu sape2 nak bleh whatsapp sy..0172118109..

    Tuan kamarul,kalau kita bela mud2 ni dalam balang plastic ok tak?sbb sy bnyk baca ramai yg ckp elok dlm balang kaca..mintak pencerahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. As-Salam Tuan, Jika masih ada, saya nak baby mud untuk kegunaan sendiri

      Delete
  26. Salam..sy ada beberapa lapis mud2 yg nk di beri saja..klu sape2 nak bleh whatsapp sy..0172118109..

    Tuan kamarul,kalau kita bela mud2 ni dalam balang plastic ok tak?sbb sy bnyk baca ramai yg ckp elok dlm balang kaca..mintak pencerahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mud hanya elok di bela dlm balang kaca sahaja...saya tahu ramai ambil jln mudah bela dalam balang plastik..memang mudah hidup tetapi ingat fungsi utama cendawan mekah adalah menyerap toksi...jadi cendawan mekah yang dibela dalam balang plastik akan menyerap segala bahan kimia dari plastik dan menyebabkan ia bertoksik untuk di minum..jadi untuk mendapat jus yang berkualiti dan bersih gunalah balang kaca...

      Delete
  27. Ok tuan..terima kasih banyak2..

    ReplyDelete
  28. Ok tuan..terima kasih banyak2..

    ReplyDelete
  29. Darah tiggi saya terlalu tiggi. 185/97.brpa sukatan yg harus saya minum. Adakah kita harus minum beterusan

    ReplyDelete
  30. Darah tiggi saya terlalu tiggi. 185/97.brpa sukatan yg harus saya minum. Adakah kita harus minum beterusan

    ReplyDelete
  31. teh yang dibancuh dengan sudu logam tak boleh guna ke

    ReplyDelete
  32. emm..nak tnya..sy bru je lps buat air cndwan tu..tp sy tak tahu kena bersih..(hadas besar) sbb skrg tgh priod...adakah dia akn mati?

    ReplyDelete
  33. sy nk tye.. sy ade mnum jus ini d cmpur dgn teh'o krn ianye trlalu msm..adkh ianye blh memberi kesan yg buruk kpd tbuh bdn kita?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...